Nivea

3. června 2015 v 19:12 | Sara |  Sara
Hlavným hrdinom tohto príbehu je istý lyrický subjekt. Volajme ho Kretén. S veľkým K. A istá lyrická hrdinka, volajme ju Naivka s veľkým N, ktorá má kamarátku, inú lyrickú hrdinku, ktorá tu sice nemá meno ani podstatu, ale zato má husté ryšavé vlasy.

Kretén s Naivkou sa zoznámili úplne bežne. Tinder - siahodlhé debaty o umení na Facebooku - siahodlhé debaty o živote pri čaji - posteľ. Nie vlastne nie, takto sa zoznamujú len introvertní intelektuáli trpiaci sociálnou fóbiou. Tak ešte raz. Kretén s Naivkou sa zoznámili úplne bežne. Silvester - byt chlapíka, ktorého ani jeden z hrdinov nepozná - alkohol - ešte viac alkoholu - neschopnosť vydávať artikulované zvuky - bohapustý sex v rytme piesne Whistle.


Ráno:

"Zavoláš mi"? Hlesne nežne Naivka, ktorá si samozrejme vytvorila ku Kreténovi puto počas ich fyzického spojenia, ktoré nikdy nie je len fyzickým spojením.

"Ano, ano láska-kráska". Teatrálne zahlási Kretén, ktorý si nevie spomenúť ani na jej skutočné meno, nie to aby si k nej vytvoril puto po nejakom čisto fyzickom spojení a vtisne jej bozk plný pseudocitu na čelo, nech už ju má skrku.


Kretén sa však časom naučí, že Naivka sa volá Naivka. Jeho pseudocit vyústi do pseudovzťahu plného pseudolásky, ktorú Naivka vníma ako osudovú. Samozrejme.

Pravdepodobnosť rýchlosti krachu vzťahu je teda priamoumerná jeho povrchnosti.

"Pozri sa na seba ty krava ako vyzeráš", ručí po nej po roku a pol spoločného hladania svojho JA.

Nehovor mi krava, volám sa Naivka. Kričí a plače naivka, ktorá samozrejme celú dobu na sebe pravidelne makala vo fitku, vyvárala, starala sa o domácnosť aj o pýchu Kreténa s veľkým K., len aby jej nikdy nepovedal krava. Ale ono to predsa len prišlo. "Čo teraz?" Pýta sa naivka samej seba. "keď ja ho milujem" "a určite aj on mňa, čo ak má len slabú chvílku, písali to predsa v časopise. 15 mesiacov. Kritické obdobie" nahovára si, nevediac, že jediná kvapka lásky, ktorú dostala od Kreténa, jej zaschla na zadku do piatich minút od ich prvého stretnutia.


"Mám, či nemám od toho Kreténa konečne odísť?", neprestáva sa Naivka tváriť ako Hamlet. "Prečo? Prečo musím vždy takto dopadnúť?"

Drahá Naivka, už ma začínaš riadne srať, tak ja Ti to teda objasním:


Kretén samozrejme nevie, že je kretén, preto ničí životy ľudom okolo seba. Kretén v skutočnosti samozrejme nie je ani kretén, ale len extrémne nešťastný človek ako to už býva zvykom, rovnako ako ty, Naivka. Jediný rozdiel medzi vami je v reakcii na túto skutočnosť. Zatial, čo lyrický subjekt mužského pohlavia, v tejto poviedke pomenovaný podľa pacienta trpiaceho ľahkou duševnou zaostalosťou, sa tvári ako lyrický subjekt mužského pohlavia, ktorý vôbec netrpí lahkou duševnou zaostalosťou a už vobec nepotrebuje niekoho, kto by mu rozkazoval alebo pomáhal, nedajbože ho oberal o čas prejavovaním lásky, ty Naivka sa snažíš presvedčiť samú seba, že si psychicky nesvojprávna a preto (vraj) potrebuješ kreténa, ktorého by si mohla uznávať a poslúchať na slovo s úsmevom na tvári a láskou v očiach. A keďže je tu božia prozretelnosť, vaše sny a potreby, ktoré bežný smrteľník nazýva aj boží trest, sa stanú skutočnosťou. Preto Ti, milá Naivka, radím. Prestaň sa láskavo klamať, Začni sa mať konečne rada, a kreténa s velkym K nechaj Primitívke s veľkou P, zatial čo ty si konečne nájdeš nejakého Stupiďáka s velkym S.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama